RAF SIMONS (2012-2015)

MINIMALIZM I EMOCJE

W kwietniu 2012 roku następcą John’a Galliano (jako, że Bill Gaytten pełnił jedynie tymczasowo funkcję dyrektora artystycznego) zostaje ogłoszony belgijski projektant Raf Simons, marka wykupuje w tym samym czasie paryską firmę Maison Vermont (haft). Marketing Domu Mody Dior ukierunkowany jest od tego momentu na nieustanne podkreślanie powrotu do pierwotnych ideologii i koncepcji, a projekty Rafa Simonsa wielokrotnie porównywane są do projektów Christiana Diora. W szczególności należy zwrócić uwagę na odniesienie się Simonsa w swojej pierwszej kolekcji houte couture do sylwetek H-line i A-line zaprezentowanych przez Diora jako New Look w latach 50-tych. Raf otwarcie przyznaje, że jego celem podczas pełnienia stanowiska dyrektora artystycznego jest przywrócenie emocji, których brakuje pięknej odzieży w dzisiejszych czasach, a które kiedyś były obecne.

Podczas ponad 3 i pół -letniej kadencji projektant współpracuje tylko i wyłącznie z modelkami rasy białej, przez co wielokrotnie oskarżany jest o rasizm. W 2015 roku twarzą Dior’a zostaje czarnoskóra piosenkarka Rihanna. Wkrótce po tym Raf Simons ogłasza koniec współpracy z marką podając jako powód chęć skupienia się na własnych projektach. Przez dłuższy czas Dom Mody Dior pozostaje bez nadzoru dyrektora artystycznego. Dopiero w 2016 roku stanowisko to zostaje obsadzone przez włoską projektantkę Marię Grazia Chiuri.

zdjęcia – internet